Chat !        Rules        Help        Forum        Blog        Contact us

Forum
FAQFAQ    SearchSearch  MemberlistMemberlist
UsergroupsUsergroups  ProfileProfile
Log in to check your private messagesLog in to check your private messages
Log inLog in   RegisterRegister

Forum

IMPORTANT : MIRC users / utilisateurs

Post new topic   Reply to topic    French Chat Forum Index -> A propos du tchat
View previous topic : View next topic  
Author Message
Yann
Académicien
Académicien

france.gif
PostPosted: Sun 21 Aug 2005 21:21    Post subject: IMPORTANT : MIRC users / utilisateurs  Reply with quote

IMPORTANT : MIRC users / utilisateurs

A. FRANCAIS (English version below) :

Pour vous connecter au salon en utilisant un client IRC comme Mirc, suivez SVP les étapes suivantes :

1. Connectez-vous une première fois via l'applet Java sur http://www.french-chat.com

2. Une fois sur le salon, enregistrez votre pseudo (double-cliquez sur votre pseudo dans la liste des membres du salon. Mettez un mot de passe, et cliquez sur Register. Remplissez ensuite les champs obligatoires)

3. Une fois votre pseudo enregistré, allez sur la page contact de french-chat.com , et envoyez-nous un message pour être autorisé à vous connecter sur le salon via un client IRC. N'oubliez pas d'y mentionner le pseudonyme que vous aurez enregistré, ainsi qu'une adresse e-mail valide.

4. Après réception du message, nous vous ajouterons à la liste d'accès, et vous enverrons un e-mail de confirmation. Vous pourrez dès lors utiliser votre client IRC (serveur : irc.french-chat.com) pour vous connecter sur le salon avec le pseudonyme que vous aurez enregistré.

B. ENGLISH (version française ci-dessus) :

To log in to the chatroom with an IRC client such as Mirc, please follow the steps below :

1. Log in to french-chat.com's chatroom using the java applet first.

2. Once in the chatroom, register your nickname (double click on your nickname in the list of chatroom members. Type a password and click on Register. Fill in the required fields.)

3. Once your nickname is registered, go to french-chat.com 's contact page, and send us a message to be granted IRC access. Please remember to mention your nickname in the message, as well as a valid e-mail address.

4. On reception of your message , we will add you to the IRC access list and send you a confirmation e-mail. You will then be able to log in to the chatroom with your IRC client (serveur : irc.french-chat.com) using your registered nickname.

Last edited by Yann on Mon 22 Aug 2005 15:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
rouget
Grincheuse professionnelle

usa.gif
PostPosted: Mon 22 Aug 2005 11:41    Post subject:  Reply with quote

héhé

il me manque encore un post pour réaliser mon rêve embryonnaire !!! Razz
rouget

usa.gif
PostPosted: Mon 22 Aug 2005 11:52    Post subject: Re: IMPORTANT : MIRC users / utilisateurs  Reply with quote

Juste un tout petit truc ...

once your nickname IS registered* Ce que je ferais pour devenir embryon !! Je cherche depuis une heure des messages auquel répondre !! Razz

[*]Once your nickname registered, go to french-chat.com 's contact page, and send us a message to be granted IRC access. Please remember to mention your nickname in the message, as well as a valid e-mail address.
Mat
Animateur du tchat
Animateur du tchat

france.gif
PostPosted: Mon 22 Aug 2005 12:00    Post subject:  Reply with quote

merci pour le post bien pratique yann Wink

ps pour rouget: ouhhhh nul! t'es meme pas embryonnaire! Razz loll moi je pue (peut-etre et encore c'est pas prouvé...) mais au moins je suis embryonnaire (enfin je crois :p) 8) hihihi coucou a tous

Mat
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    French Chat Forum Index -> A propos du tchat All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum